Inte kul städa företaget
Driver man ett mindre bolag, brukar man snåla in på städningen. Det är som att allt annat än arbetsmiljön är viktig. Som det brukar vara i förhållanden, kan det vara just de där "små" sakerna som gör att man blir irriterad på varandra, som vems tur det är att städa. Det är likadant på kontoret, blir arbetsmiljön för rörig, blir man irriterad på varandra istället för att göra något bra av situationen. Mitt råd är att anlita en riktig städfirma. Varför inte? Alla vinner på det.
Anlita proffs behöver inte vara dyrt
I mitt företag gjorde vi så att istället för att tjata på medarbetarna, anlitade vi ett städföretag. Just därför blev det lättare att just fokusera på de "viktigare" sakerna. Alla i företaget vann på det. Det jag hittade efter att ha letat, var Städenergi, som utför storstädning i Stockholm. Mina skäl till det är; det är billigt, jag är nöjd och de garanterar att det blir rent. Jag har varit med om företag som har sänkt sina priser så mycket att de knappt har städat, med logiken "priserna är så låga, att kunderna får det de betalar för", vilket ledde till att det var billigt, men det var inte rent efter att de varit och städat. Och då är det ju ingen meningen att låta dem städa helt enkelt.
De flyttstädar då vi byter kontor
De flyttstädar också, vilket är av största vikt eftersom vi kommer att byta kontor inom kort. För vår del, blir de vår städpartner, som kan erbjuda flera olika tjänster. De lär känna oss och våra behov. För vår del är det viktigt, och de är precis som de heter; de har en väldig energi - och kommer på gott humör när de är hos oss. Sådant gillar vi.
Andra inlägg
- Grunderna i affärsutveckling och framgångsrik företagsrådgivning
- Så fungerar ett företagskreditkort
- Smarta spartips för 2023
- Viktigt med korrekt översättning av dokument
- Är det dags att rekrytera till företaget?
- Lyckas med Amazon
- Hur kan man tjäna extra pengar?
- Vad innebär checkkredit?
- Hur har du det med företagets likviditet?
- Att göra bokslut och årsredovisning